uke 18-22/2013 – strava the May Massive challenge og 7-nutsløpet

den siste måneden har det vært mye løping med totalt 372km i mai. jeg har deltatt i strava sin May Massive challenge, og har holdt overraskende godt følge. jeg lå stort sett på mellom 150 til 200 plass, og i skrivende stund ligger jeg som 164 av 13396 totalt (det kommer altid noen som logger inn litt seint…) i norge lå jeg hele tiden langt fremme og mesteparten på første plass. det kom imidlertid en siste dagen og logget inn flere kilometre enn meg (76km). jeg har logget ca 85km mer enn tredjemann. for meg betyr det at jeg løper langt mer enn det som er «normalt» (noe jeg visste fra før =o)). personen som topper listen i norge er klart en langt bedre løper enn meg. han har for eksempel beste maraton tid på 1:26:03, beste halvmaraton på 40:54 og mila har han gjort unna på 18:27. dette er sensasjonelt gode tider, kanskje for godt til å være sant?

ok, strava gir ikke store pokaler eller pengepremier. det eneste du får er retten til å skryte samt bedre løpeform da =o) det er likevel litt surt at enkelte ikke greier å vite om man har løpt eller syklet. dette ødelegger litt av gleden for meg og jeg kjenner det irriterer litt (mye). jeg har meldt meg på denne challenge for å kunne måle krefter med likesinnede løpere. dette motiverer meg til å legge inn en ekstra løpeøkt, eller presse meg litt ekstra. at noen da greier å kløne det til og ødelegge for mange andre synes jeg ikke noe om… nok om det =o) ny måned, ny challenge!

har også løpt 7-nutsløpet i Sandnes. dette er årets høydepunkt for trail løping. 14km og ca 1000 høydemeter. i år hadde jeg ikke hatt en eneste tur i fjellet før løpsdagen. var derfor svært usikker på hvordan det skulle gå. jeg startet rolig og gikk mye i oppoverbakkene. tenkte det var sikkrest for ikke å gå på en small tidlig. kjente at det var tungt å klatre, og det var flere som gikk forbi i de bratteste bakkene. nedover holdt jeg imidlertid god fart og tok igjen mange løpere. løypa går opp til 7 av toppene i fjell området mellom Hana og Lifjell, og de raskeste gjør turen på i underkant av 1:30. jeg hadde 2:12 i fjor og var glad for å perse med 6 minutter. har ikke funnet noen offisiell resultatliste for 7-nutsløpet 2013, men  hadde 2:06 på min klokke. neste år må målet være sub 2:00. noen som har funnet offisiell resultatliste?

29.04 – 05.05
total distanse: 89.2km
total treningstid: 7:38:05

06.05 – 12.05
total distanse: 94.3km
total treningstid: 8:01:30

13.05 – 19.05
total distanse: 71.8km
total treningstid: 6:28:50

20.05 – 26.05
total distanse: 81.4km
total treningstid: 7:59:57

27.05 – 02.06
total distanse: 80.0km
total treningstid: 6:58:58

IMG_0564

IMG_0565

var en tur i Aberdeen (Westhill) og fant en fin park å løpe i =o)

IMG_0575

starten på 7-nutsløpet

Legg igjen en kommentar